Wikia

S.H.I.E.L.D. weet de verloren Tesseract te vinden en begint het te onderzoeken onder de naam Project Pegasus. Dr. Erik Selvig wordt aangesteld als hoofd van het onderzoek, echter wordt hij gecontroleerd door Loki, de slechte broer van Thor. Loki komt naar aarde, steelt de Tesseract en neemt Dr. Selvig en onder andere Agent Barton onder zijn macht door middel met zijn staf.

S.H.I.E.L.D. neemt Loki met de hulp van The Avengers gevangen en brengt hem onder in de Helicarrier. Loki wordt bevrijd door de gebrainwashte agenten en weet te ontsnappen. Door middel van de Tesseract wordt een tunnel geopend van de aarde voor de Chitauri. De Battle of New York begint. Uiteindelijk weten The Avengers de oorlog te winnen, wordt Loki gevangen genomen en samen met de Tesseract door Thor naar Asgard gebracht en gaan alle Avengers hun eigen weg.

S.H.I.E.L.D. spoort alle 47 wapens op die er in New Tork te vinden waren op. Ze weten er echter 46 te vinden, de 47e werd gevonden door Benjamin Pollack en Claire Wise. Pollack weet het wapen aan de praat te krijgen, waardoor ze machtig werden. Samen overvallen ze verschillende banken. Agent Sitwell wordt naar het stel gestuurd om ze te vermoorden en het wapen te bemachtigen. In plaats van ze te vermoorden, bied hij ze een baan aan bij S.H.I.E.L.D.. Pollack in de R&D Think Tank section, omdat hij als enige het wapen aan de praat wist te krijgen, en Wise als assistent van Agent Blake.