Wikia

Gambit
Gambit.jpg
Echte naam Remy LeBeau
Soort Mutant
Techniek Potentiële energie
Status Levend

Remy LeBeau, ook wel Gambit, is een mutant met de gave om levenloze voorwerpen, voornamelijk speelkaarten, op te laden met Potentiële energie, waardoor ze explosief worden. Hij kan ook zeer goed vechten met zijn of-staf. zijn lichaam is ook aangepast zodat hij voortdurend in beweging kan blijven en zo ook heel lenig is.

BiografieEdit

Gambit was ontvoerd door William Stryker naar zijn Three Mile Island. Daar is hij als enige mutant na 2 jaar ontsnapt. Gambit is daarna naar Las Vegas gegaan om geld te verdienen met pokeren.

Een aantal jaren later komt Wolverine, samen met Kestrel hem opzoeken om te vragen waar het eiland is. Wolverine wil namelijk wraak nemen op William Stryker. Gambit gelooft Wolverine eerst niet en gaat een gevecht met hem aan. Wolverine wint het gevecht en Gambit brengt hem naar het eiland met een vliegtuigje die hij had gewonnen met kaarten. Op het eiland wordt Wolverine geraakt door een speciale kogel, waardoor Wolverine zijn geheugen verliest. Gambit probeert hem te helpen, maar Wolverine gaat zijn eigen weg.

Vijftien jaar later houdt Stryker nog steeds informatie over Gambit op zijn cumputer.

RelatiesEdit

Gambit actie

Gambit in gevecht

Verschijningen/ActeurEdit

  • Lopend (2 films)
Gambit kaarten

Gambit krachten